7400 Kaposvár, Búzavirág u. 21.
Igazgatói iroda: +36-82/510-247
Igazgatóhelyettesi iroda: +36-82/510-246
Gazdasági iroda: +36-82/510-589
Fax: +36-82/510-246
E-mail: kinizsiiskola@kinizsi-kvar.sulinet.hu
Nyitva tartás:
Hétfő | 8.00-13.00 |
Kedd | 11.00-15.00 |
Szerda | 8.00-13.00 |
Csütörtök | 11.00-15.00 |
Péntek | 8.00-12.00 |
Könyvtáros: Jónásné Bánfi Csilla
Telefon: 06-20-252-4670
e-mail: csilla.banfi63@gmail.com
A Kinizsi Lakótelepi Tagiskola honlapja:
PC-START Megyei számítógép kezelői és könyvtárismereti verseny!
Előzmény: A Megyei számítógép kezelői versenyt iskolánk már több mint 10 éve rendezi meg. A számítástechnika tantárgy legjobb 7. - 8. osztályos tanulóit hívja meg évente egy jó hangulatú színvonalas versenyre, melyen az előre megadott témakörökből 4 feladatot kellett megoldani kétszer 60 perc alatt a versenyzőknek. A 2010-11-es tanévben a versenyt kibővítettük könyvtárismereti és számítógépkezelői versennyé.
A verseny célja. : A verseny továbbra is a 7.-8. osztályos tanulókat célozta meg, hiszen ők már olyan jártasságokkal, képességekkel, ismeretekkel rendelkeznek, melyhez szélesebb témakörből lehet meríteni a verseny ismeretanyagát, feladattípusait. A könyvtárismereti modul bekapcsolásával elsősorban a digitális könyvtárak, gyűjtemények szerkezetének, rendszerének megismerését, az információhoz való hozzájutás technikáját és az ismeretszerzés sokszínűségét , az ismeretek összekapcsolását, vagy a meglévő ismeretek ellenőrzését szerettük volna népszerűsíteni. Továbbá a megszerzett ismeretek megjelenítését, felhasználását, a szövegszerkesztő, táblázatkezelő és a grafikus programok segítségével.
Megvalósítás:
Ebben a tanévben a versenyt 3 fordulóban bonyolítottuk le.
Az első forduló feladatsorát a versenyfelhívással együtt postáztuk. Egy 5 kérdésből álló feladatsort állítottunk össze, melynek nagy része a kémia nemzetközi évéhez kapcsolódott. A feladattípusok az egyszerű keresés, az ismeretek összehasonlítása, kakukktojás keresése, összefüggések keresése, és fogalmak értelmezése volt. Nehézségi foka közepes, hogy minél szélesebb körű érdeklődést keltsen fel. A célt elértük, hiszen az első fordulóra 2 megye 17 iskolájának 72 tanulója küldte be a nevezését és a feladatsor megoldását.
A második forduló 8 kérdése közül 5 kérdés szorosan a számítástechnikához kapcsolódó kérdés volt. (Időrendi sorrend felállítása, párok keresése, adattárolás egységeinek használata, igaz/hamis állítás eldöntése, megadott ismeretek alapján eldönteni kiről volt szó.). Az utolsó három kérdés már konkrétabb könyvtári ismereteket is tartalmazott. A Nemzeti Audiovizuális Archívum különgyűjteményében előadás keresése egy adott témáról, az előadás jellemzőinek ( cím, szerző, év,) kigyűjtése. Az Európai Digitális Könyvtárban egy kifejezéssel kapcsolatosan tanulmányt a katalóguscédulája segítségével kellett azonosítani, majd a Magyar Elektronikus Könyvtár ajánlatai között kellett keresni. Erre a fordulóra már csak 57 megoldás érkezett, hiszen a második forduló terjedelmében és mélységében is több kitartást és munkát igényelt
Az első két forduló megoldásait postai és elektronikus úton is fogadtuk. Az eredmények összesítése után a legeredményesebb 20 tanulót hívtuk be az iskolánkban tartott harmadik fordulóra.
A harmadik forduló első részében egy-egy feladatot kellett megoldani a Word szövegszerkesztőés PowerPoint bemutató készítő programok segítségével. A feladatok témája a „VÍZ” minden formában és mennyiségben. A versenyzők rendelkezésére állt az ideiglenesen kialakított számítástechnikai kiskönyvtár a verseny helyszínén, melyben a lexikon használat és szakirodalom jegyzék készítése is feladatként szerepelt. A második részben Excel feladat volt, melyben a Föld vízkészletéről kellett grafikonokkal színesített kimutatást készíteni Az értékelés, eredmények összesítése, eredményhirdetés, és a verseny zárása következett.
Értékelés: A verseny kibővítése, tartalmi megújítása időszerű lett, az elnyert pályázati támogatás a megvalósításhoz nagy segítséget adott. A verseny zárása után a versenyzőkkel folytatott rövid interjúkban, sok pozitív visszajelzést kaptunk. Jól érezték magukat, volt aki nem erre számított, de elnyerte a tetszését, volt aki már előző évben is versenyzett nálunk és ez jobban tetszett neki. A verseny után kiküldött megelégedettségi körlevélre, szinte minden résztvevő felkészítő tanára válaszolt és elmondta a véleményét. Ezekben sok köszönet és pozitív visszajelzés mellett, a jövőre nézve számunkra hasznosítható ötleteket is kaptunk. A kitűzött célokat sikerült megvalósítanunk Olyan új területek iránt próbáltuk felkelteteni az érdeklődést mint a digitális könyvtárhasználat, az információszerzés hatékonyságához elengedhetetlen könyvtári ismeretek megszerzése és alkalmazása. Ezeket szorosan összekötve a számítástechnikai ismeretek alkalmazásával ebben a szellemben folytatjuk a következő tanévekben is a verseny szervezését.
← Előző oldal Következő oldal →
Vissza a főldalra